čtvrtek 10. března 2016

Kůň na tyči-DIY

Ušít koně na tyči jsem si plánovala už v těhotenství.Je to totiž hračka,i když se to nezdá :-) Stačí si zvolit jednoduchý střih,kdy sešijete dva díly k sobě a při sešívání nezapomenete všít třásně.
Střih jsem si nakreslila od oka.Byla to pro mě výzva,protože vůbec neumím malovat,ale pomohla jsem si předlohou a nějak to trefila ( i když manžel říkal,že jsem spíš nakreslila velblouda :-D ).Šila jsem z fleecu,protože mi doma zbyl,ale jde to z jakékoliv pěkné látky.Oči a nozdry jsou z filcu.Ve spodu krku je tunýlek na gumu.Uši jsou vystužené ronoplastem a všité už do sešité hlavy (na příslušném místě jsem rozstřihla látku,nastrčila hotové ucho a z rubu přišila,případné nepřesnosti se ve fleecu ztratí).






Násadu jsme koupili v OBI za 30Kč.Je obalená starými hadry a kobercovkou,ta drží festovně.Vzniklá "louč" musí projít sešitým krkem,nedělejte ji moc tlustou.
Plnila jsem dutým vláknem.


Opratě jsou ze stuhy.Není to moc pevné řešení,takže až bude čas,vyměním ji za pruh bavlny.Jinak teda navléct ty opratě byl hlavolam :-) Stuhu jsem měřila až na míru hotovému koníkovi.


Třásně jsou z galanterie + pro větší hustotu jsem použila pruh filcu,který jsem pak nastříhala.Aby měl koník třásně i přes čelo,střihla jsem fleece kolmo ke švu a všila pár třásní.