středa 11. února 2015

Doma šité zavinovačky

Rychlozavinovačky jsou prý na nic,lepší jsou klasické na šňůrky a nejlepší na pevné zavinutí je zavinovačka Red Castle (mám naštěstí půjčenou-její cena je totiž trošku přehnaná...).
Měsíc před porodem jsem zjistila,že nemám žádnou zavinovačku!Ježíšek žádnou nepřinesl a mě se z nabídek žádná nelíbila.Měla jsem doma jen 3 staré,poděděné,krajkové.Ale do toho přece mýho chlapíka nenavleču!Tak jsem si musela ušít.A mám rovnou 4,celá já....Finančně mě to nejspíš přišlo dráž (možná na stejno),ale aspoň mám originál.

1.
Zavinovačka do autosedačky
V autosedačce jsou samozřejmě důležité pásy,ale přece nebudu kupovat speciální deku s otvory za 500Kč..Na zimu mám starší fusak Emitex,který skvěle padne i do autosedačky,ale v létě na večer je třeba také chladněji.Takže jsem si zakoupila fleece "medvídek" a šikmý proužek,ustřihla z fleecu čtverec cca 1x1m,obšila lemovacím proužkem(to byla největší pakárna.Nakonec se mi osvědčilo celý obvod ručně nastehovat) a podle prořezaných děr ve fusaku jsem obšila hustým entlem ty samé díry na dece (mohly být menší) a vyřízla páráčkem díry.Deka se nijak nepřichycuje,jen se do ní mimčo lehce zavine (na fotkách zatím model méďa :-) )
A jestli máte doma nějakou zbytečnou deku,stačí na ní obšít a proříznout otvory a máte to zadarmo :-)



Cena:cca 150Kč,čas strávený nad výrobou:ani se neptejte :-)

Vypadá to jako bubák...

Fleece "medvídek" je lehoučký,příjemně jemný a oboustranný
2.
Spací pytel-oboustranný,k dotvoření

Strašně se mi líbí tato látka s ovečkami.Takže jsem ji koupila a ještě ani pořádně nevěděla,na co ji použiju.Ale zbyly mi doma ještě 2 výstuhy do retro zavinovaček a byla by škoda je nevyužít.

Tenhle spacák je vlastně jen ušitý potah na výplň do staré zavinky,jen je oboustranný.
Ta výplň je podle mě silnější vatelín,ještě s dalším povlakem.Buď můžete nechat ten vatelín vyndavací,nebo si to usnadnit jako já a napevno ho prošít k látce.Prošití je důležité,aby pak při praní necestoval uvnitř povlaku.Na délku má pytel cca 70 cm.


Na tuhle prázdnou stranu pak po porodu natisknu Kryštůfkovo míry a datum a čas.

Méďa č.2.Mimochodem čepičku,co má na sobě,jsem také šila,ale je tak malá,že je jen tomuhle méďovi :-)


 3.
Zavinovačka na šnůrky

Měla by opravdu pomoct při neklidu miminka,ne se hned rozbalit jako ty na suchý zip (prý se to tak stává,já nemůžu posoudit).Je ušitá podle starého krajkového povlaku a výplň tvoří zrecyklovaný vnitřek té staré krajkové zavinky.


Střih jsem si na látku obkreslila podle této 20 let staré zavinovačky






Tyrkysovo-černý mám i fusak a deku emitex-hodí se mi ke kočáru.

 4.
Rychlozavinovačka

Ale na stuhu,ne na suchý zip.Za prvé je to jednodušší a za druhé pak stuhu jen odpářu a mám pěknou letní dečku.Rozměr je cca 85x85 cm,vnitřek vatelín,jedna strana patchwork.




Bohužel mi mojí chybou pustily barvy a mám na dece fleky...Ale trošku jsem to spravila a nejde to tolik vidět...Doporučuji na praní prací ubrousky,které zachytávají barvu.Já na ně přišla pozdě...


Pirát Ferda :-)