sobota 3. ledna 2015

Výbavička pro snažilky

Snažilky jsou ženský,které různě dlouho touží po miminku.Já toužila rok a půl.Byla to těžká doba.Hodně jsem se změnila a uzavřela do sebe,snažilky pochopí... :-(

Moje snažilkovská výbava byla:
-vitamíny Selzink pro manžela (selen,zinek,vitamín E zlepšují kvalitu spermií,musí se užívat alespoň 3 měsíce)
-Nosifol (při syndromu polycystických ovárií) a kyselina listová pro mě
-kontryhelový čaj na srovnání cyklu
-gynekolog,který vám napíše doporučení na vyšší pracoviště léčby neplodnosti (není to samozřejmost,já ho z tohoto důvodu změnila.)
-dobré centrum léčby neplodnosti (pro Západočešky doporučuji IRMG )
-pevné nervy,mít se komu svěřit,trpělivého a ochotného manžela
-internetové diskuze a "myslet na to" (prý se diskuze na netu nemají číst a "nemá se na to" myslet,ale já dělala opak,mě to pomáhalo)
-šikovný menstruační kalendář
-digitální teploměr,ovulační testy,těhotenské testy (ano,všechno jsem to zkusila)
-koníček,sport

Existují různá doporučení.Nevím,jak moc jsou založená na pravdě,ale zoufalý člověk vyzkouší všechno.Tak např. v době ovulace pít šťávu z růžového grepu nebo maliníkový čaj,zlepší se tak kvalita plodného hlenu.Nebo že některé polohy při styku jsou vhodnější.
Prodává se i speciální lubrikant,který pomáhá líným spermiím,s ním ale zkušenost nemám.
Zdravější strava,možná i zhubnout nějaké to kilčo,když je třeba,přijde vhod vždycky.
Měření bazální teploty je dobrá věc,snáz pak poznáte,jestli u vás už proběhla ovulace.Já si ji měřila pravidelně 14 dní o dovolené v čas,kdy obyčejně vstávám do práce.Poznala jsem pak,že moje teplota před ovulací je 36,3 a po 36,7,takže když jsem si pak při vstávání do práce změřila teplotu v průběhu měsíce,poznala jsem,v jaké fázi se nacházím.V době těhotenství jsem měla 37 stupňů,to už byl ale i těhotenský test pozitivní.
Já byla těhotná 2x,první mimi jsem potratila v 7tt a tak nějak jsem to tušila (slabé čárky na testech).Mám zkušenost s Utrogestanem,Clostilbegytem,Pregnylem.První dva nepomohly,po Pregnylu přišel potrat.Nakonec jsem otěhotněla měsíc po potratu ani nevíme jak :-) Manžel musel podstoupit 2x spermiogram a užíval vitamíny,které prokazatelně pomohly! Podle mě jsem otěhotněla pokaždé po Nosifolu.