sobota 3. ledna 2015

Výbavička pro maminky

Porod se mi blíží,jsem v 32.tt.Bříško mám už veliké,nějaké obtíže se také hlásí (bolest v kříži,bolest stydké kosti,pálení žáhy,odtékání mleziva,těhotenský výtok) a to jsem na začátku ani nevěděla,že jsem těhotná (krom únavy a neustálého hladu).Zvracela jsem jen 2x a to až teď nedávno,kvůli příšernému pálení žáhy (asi za to může moje výborné cukroví).

Takže co jsem potřebovala,využívám nebo plánuji koupit:

-krém na promázávání kůže na prsou,bříšku,bocích a hýždích-tady všude můžete popraskat a mít strie
-vitamíny-kyselina listová,železo,jód,hořčík,vápník (podle mojí kamarádky lékařky je ve vit.komplexech málo jódu,napsala mi ho,abych ho občas zobala navíc,dále doporučuje vápník navíc,zvláště pro starší těhulky a celkově je určitě pro užívání vitamínů po celou dobu těhotenství)
-něco proti nevolnostem a zvracení (bylinkové čaje,zázvor)
-těhotenské oblečení-tička,svetry a bundy jsou možná zbytečné,ale kalhoty (pokud máte největší bříško přes zimu jako já) jsou nutnost.Hodí se i plavky nebo tankiny,větší podprsenka,textilní pás přes bříško.Z obchodů si můžete vybrat např.u C&A,H&M,Bonprixu,Litexu..
-podpůrný pás při bolestech zad a na spaní polštář mezi nohy z téhož důvodu
-zdroj suchého tepla na bolesti (pecičkový polštář,termofor)
-Paralen (jediné,co můžeme na bolest)
-něco proti pálení žáhy (Gaviscon,Rennie,Gastrofruit,jedlá soda)
-vložky do podprsenky nebo ochranu na matraci-pokud vám poteče mlezivo jako mě už od 5.měsíce
-foťák a těhotenský deníček :-)
-knížky,časopisy,internetové diskuze-z knížek o výchově doporučuji Koncept kontinua a Respektovat a být respektován,a o péči o dítě velká bichle Dítě a já,Nejšťastnější miminko v okolí a Nejšťastnější batole v okolí
-osobní váha (nebo radši ne?) -pozor na ty elektronické
-tvarovače bradavek -při vpáčených bradavkách
-cvičení pro těhotné-pro mě jako největšího lenocha na světě naprosto super na posílení svalů
-předporodní kurz-dozvíte se,poptáte se,ujasníte si,porovnáte,rozmyslíte....Určitě doporučuji pro prvorodičky.Nevím,kde jinde by mě naučili správnému dýchání a hlavně mám na vše k dispozici názor odborníka.Navíc na netu jsou občas nepřesnosti,takže nemůžete věřit všemu.Super je,že se podíváte přímo do vaší porodnice i s tatínkem.
-olej na masáž hráze nebo balónek Aniball,Epi-no
-maliníkový čaj,lněné semínko,homeopatika
-porodní plán
-výbavička pro miminko
-taška do porodnice
-po porodu-vložky,síťované kalhotky,případně kruh na sezení,dubovou kůru nebo dezinfekční oplach na rány
-kojící podprsenky,košile a trička
-odsávačka mléka,kloboučky (až podle úspěchů s kojením)
-čaj na podporu tvorby mléka,čaj proti nadýmání,probiotika,vitamíny pro kojící
-YAL (klystýr)

Klidně se ptejte,oponujte...společně můžeme dopisovat...

Inspirace:

http://diyfunideas.com/diy-family-hand-prints/

http://pregnant.thebump.com/new-mom-new-dad/baby-photos.aspx

http://www.clickypix.com/15-creative-pregnancy-announcement-ideas/