středa 26. listopadu 2014

Šité skládací kroužky

Šití mě fakt baví!Začala jsem se učit sama asi před dvěma roky na staré Minervě (dobře,jak navléct spodní nit mi musela ukázat tchýně...).Moje výtvory nejsou dokonalé,ale účel vždy splní a mám z nich radost.Zatím šiju jen pro nás,ale letošní Vánoce to nejspíš změní (o tom příště).


Další blbůstka ze zbytků látek pro mého kloučka jsou navlékací kroužky.Asi nejtěžší bylo sehnat dřevěnou tyč na kuchyňské útěrky-všude se prodávají jen kovové.Takže tyč už mám a konečně se s vámi můžu podělit o návod....



Nejlépe kružítkem,na které se dá přichytit fix (můj neocenitelný pomocník!) nakreslíme kruhy,vždy 2x.Můj prostřední kruh měl vždy 3 cm a pak už je to podle vás,kolik a jak velké chcete hotové kroužky mít-já mám od 8 do 13 cm po 1 cm.

Vystřihneme střed a prostřihneme rovně celý kruh až do středu.

 Sešijeme kolem dokola,prostřihnutou část necháme volně.Tou se látka převrátí na líc (u menších koleček to jde fakt špatně).Naplníme dutým vláknem a ručně sešijeme skrytým stehem.

Některé kroužky už sešité,některé pouze naplněné dutám vláknem.


Pozn.:Protože mi ruční sešívání moc nešlo a z některých kroužků jsem udělala takové kryplíky,vymyslela jsem si jiný postup (na který se vrhnu,až bude čas a nuda):nakreslené kolečko neprostřihnu skrz,ale rovnou sešiju po delším obvodu,vnitřní kratší nechám zatím volně.Kolečko otočím na líc,naplním vláknem co půjde a vnitřní kruh obšiju "plným" entlem na líci.Nevím přesně,jak se jmenuje ten entl,ale je pěkný a přitom praktický.Použila jsem ho už na rybičkách s magnetem uvnitř (budem si hrát s prutem na rybáře) a na chrastítku.