pátek 7. listopadu 2014

Fimo tipy

Dlouho jsem této technice modelování odolávala,ale i mě nakonec dohnala,protože s touhle polymerovou hmotou uplácáte tvary,barevné kombinace a korálky,které prostě jinde neseženete a které prostě potřebujete.
Pár základních rad pro začátek:
-Kupujte raději Fimo soft,jestliže,tak jako já,nevlastníte strojek na zpracovávání polymerových hmot (nebo strojek na nudle).Je mnohem měkčí,dá se lépe zpracovat.U Fima klasik jsem na něm málem nechala ruce.Při nejhorším si ho na chvilku dám povolit na topení.
-Hmotu opravdu důkladně propracujte,jinak vznikají bublinky vzduchu.Na korálcích se mi to ještě nestalo,ale na placce tzv.donutu se mi jednou udělaly.Odřízla jsem je a mám v plánu je zalepit kamínky Swarovski hot-fix
-Po zpracovávání tmavých hmot si umyjte ruce,jinak vám obarví světlejší barvičky.
-Když vykrajujete tvary vykrajovátky na cukroví,dělejte to přes igelitový sáček.Kraje pak budou hezky zaoblené.
-Inspiraci jako vždy hledejte na stránkách pí.Brýdové nebo v jejích knížkách.Jsou úžasné a podle mě nejlepší na českém trhu.I když mám tedy na šperky jiný vkus než ona.... :-)
-Na válení se nesmí používat dřevěný váleček,protože by hmotu nasál.Sežeňte si něco skleněného,třeba vázu.
-Když vykrajujete tvar,který by se pak manipulací s ním nějak porušil,vykrajujte rovnou na dlaždičce,na které ho rovnou upečete.
-Když děláte v korálku dírku,může se deformovat.Já to řeším tak,že korálky nechám přes noc na vzduchu,oni trošku ztvrdnou a pak se s nimi lépe manipuluje.To platí u všech tvarů,postaviček atd...
-Péct můžete na pečícím papíru,na dlaždičce a korálky na harmonice z kartonu.Já je propichuju jehlicemi na špízy a položím je na harmoniku,ta z kartonu drží líp než jen z papíru.
-Výrobky se pečou 30minut na 110 stupnů v elektrické troubě.Neprodlužujte tuto dobu,hmota se může spálit.Jde to vidět hlavně u bílých barev.
-Hrany šperků obrušuju obyčejným pilníkem na kovy.