pondělí 13. října 2014

Šité kostky na hraní


Pořád hledám nápady,co pěkného vytvořit pro děti.Kostky jsem viděla v galanterii,pak našla návod na internetu a řekla jsem si,že na mě je to moc složité.Ale nedalo mi to a první kostka byla hotová asi za půl hodiny (i s vymýšlením,co chrastícího nacpu dovnitř).Hodně mi pomohlo,že jsem doma měla kupované látkové čtverce pro patchwork (koupila jsem v Německu za 1 Euro).Když jsem šila kostku z mnou nastříhaným čtverců,byla to mnohem větší fuška a kostka měla hodně nepřesností (vážně potřebuju řezací kolečko a podložku,milý Ježíšku...).

No a to jsou ony...


Můžete našít stuhu na každou stranu,nebo přidat korálky,různé struktury látek,našívačky.Já jsem třeba původně zamýšlela vytvořit didaktickou kostku.Všechny didaktické hračky mě hrozně lákají,právě teď pracuji na šité didaktické knížce a moc mě to vymýšlení vychytávek baví...

Zpátky ke kostkám,tady je návod:
Potřebujeme 6 stejně velkých čtverců.Pokud si je musíte nastříhat,buďte pečliví,vyplatí se to a ušetříte si pozdější starosti.Srovnáme je a sešijeme k sobě líc s lícem rovným a entlovacím stehem.


Aby jste měli všechny švy stejné,pomožte si velikostí patky.





Když máme základní tvar začneme strany šít k sobě do tvaru kostky.Jednu necháme volnou pro plnění.Nebojte,je to jednoduché,zvládla jsem to i já.


Máme sešito,obrátíme na líc.A plníme dutým vláknem...Je lepší nechat si tu jednu stranu volnou celou než jen malý kousek.Já to jednou zkusila a při plnění tím malým otvorem jsem si látku trošku natrhla :-( Takže teď si dám radši práci na konci s ručním šitím.
Aby kostka chrastila,ukradla jsem našim kočkám nepoužívané hračky-plastové klícky s rolničkou.Můžete použít i staré dětské chrastítko nebo kindervajíčko s korálky.Ale aby to nebylo moc těžké!
A teď ruční šití.Nevím,jestli tomu stehu říkám správně "skrytý",ale je fakt,že nejde tolik vidět.Profesionálové ať mě omluví,ale s lepším materiálem mi to jde líp (tyhle čtverce jsou z tenké látky a trošku se trhají...měla jsem je raději  podžehlit vlizelínem).Tady máte raději skrytý steh ukázaný od někoho jiného...




A ještě jednou kostičky....