pondělí 13. října 2014

Doma šitý kojící polštář

Další z mých projektů pro naše mimčo,i když tohle je asi spíš pro mě...
Kojící polštář je dobrá věc.Je vhodný pro těhotné ženy jako pomůcka na pohodlné spaní,při kojení si na něj můžete položit mimčo,aby jste se nehrbily a až dítko trochu povyroste,může se na něm válet (a nebo taťka už teď).
Vyrábí se různé velikosti a tvary,nejčastěji vypadají jako zahnutý rohlík.Můžete si vybrat i náplň a to PES kuličky (co se dávají např.do sedacích vaků),duté vlákno a nebo i pohanku (ta je prý těžká).
Já chtěla polštář,co mi vydrží déle než na období těhotenství a kojení,aby v noci nešustil a aby na něm chtěl ležet i taťka,prostě plnohodnotný polštář,co může být i v obýváku.Proto jsem zvolila neutrální látku,plnění dutým vláknem a velikost vhodnou pro výšku mé postavy.
Nákres s rozměry jsem našla na stránce,kde je i dobře popsáno,jak si správnou velikost vybrat.
http://www.polstarnakojeni.cz/cz/page/10958/jak-si-vybrat-spravnou-velikost-kojiciho-polstare-matysek.html?detail=19301
A teď k šití...potřebujeme:
-látku- já spotřebovala zhruba metr látky 150 cm široké
-náplň-na můj polštář padlo asi 800g dutého vlákna
-šicí stroj,nůžky,špendlíky,fixu
-nákres-na noviny mi ho nakreslil manžel,stačí půlka


Obkreslíme návrh na rub látky,přidáme cca 1,5 cm na švy.

Sešpendlíme líc k líci.Lepší je,když je látka vyžehlená,pěkně srovnaná.Pak na stroji po obrysu obšijeme rovným a entlovacím stehem.Necháme volný malý kousek pro naplnění,který nakonec zašijeme ručně skrytým stehem.A je to!

Duté vlákno můžete i prát.Jestli by se vám nevešel polštář do pračky,ušijte si stejným způsobem povlak,jen o něco větší pro snadné navlékání a otvor opatřete třeba šňůrkami na zavazování.Možná mě to taky čeká,uvidíme,jak odolná je tahle bílá látka :-)
Pěkné relaxování přeji...Pavla