středa 22. října 2014

Prošívaná deka

Prošívané patchworkové deky jsou tak krásné!Ale docela drahé...Samozřejmě jsem chtěla pro našeho klučíka ušít i deku,když už mám všechno možné.Zbytky látek na patchworkové čtverce jsem doma měla,teď jen vybrat látku na druhou stranu.Používá se fleece,minky nebo prostě bavlna.Tu jsem si vybrala já a ne zrovna nejlevnější...metr šíře 110cm za 239 Kč...no jo no...Ale je opravdu pěkná,veselá,klučičí.
http://www.dumlatek.cz/kolekce-crazy-boy/46767-crazy-main.html


Velikost čtverců se odvíjela od velikosti ptáčků na jedné z látek (vše IKEA).Jak už jsem jednou psala,nastříhat stejně velké čtverce bez řezacího kolečka je aspoň pro mě nemožné.Od tohoto faktu se pak odvíjel výsledek-prostě moje deka není dokonalá.
Důležité je vybrat látky,co spolu barevně ladí a co ladí i s látkou z druhé strany.A hlavně je pak šikovně rozmístit.Já použila čtverečkovaný papír a na něj si vše rozkreslila-předpokládaný rozměr deky,kolik čtverců se vejde vodorovně a svisle a pak konkrétní barvy.Když tak na ní teď koukám,stejně jsem to střídání moc nevychatala...tak snad příště....


Čtverce sešijeme k sobě a švy rozžehlíme,pak sešijeme jednotlivé řady a zase švy rozžehlíme.Na vzniklou deku jsem přišpendlila vatelín (120g) a rovnou i spodní látku a vše prošila k sobě po čtvrcích.Opravdu dobře přišpendlete,ať vám nikde nic neutíká.I když případné nedokonalosti skryjete lemem,jako já.
Lemy jsem ušila z bílé bavlny,ale byla hodně tenká a průsvitná,tak jsem ji navrstvila.Šířka záleží na vás.Já si zvolila celkovou 8cm (takže 4 cm na každé straně),abych skryla právě ty nedokonalosti (trošku se mi na koncích shrnul vatelín).Nehezké konce jsou šikmo založené,vše přišito rovným stehem a tím je deka začištěná a hotová :-)




Polštářek je přesně na šířku postýlky.Je ze zbytku látek a zbytku vatelínu,plněný dutým vláknem.Prošila jsem některé obrázky po obvodu a je to fakt pěkné. 

A v postýlce i s kolotočem....


 Za pár dní jsem v jednom obchodě s látkami viděla takovou deku za 1000Kč,mě ta moje vyšla na 400Kč a ještě mám polštář!