úterý 14. října 2014

Naše kredence po renovaci

Už víte,jaká to byla fuška opravit naši první kredenc,ale my si nedali pokoj a máme ještě druhou!S tou taková práce nebyla,jen opálit starý lak,zatmelit a nalakovat.Původně jsem ji chtěla jen namořit,ale nebylo to hezké,takže je také bílá.



Takhle teď vypadá...Krásné růžové porcelánové knopky mám z Fleru.

Jediný problém je,že jsem podcenili mrchy červotoče.Tahle kredenc se nám zdála nenapadená,proto jsme ji nenapouštěli Lignofixem,a také proto že měla sloužit jako špajzka.Nedávno jsem na ní ale objevila malé dirky,prozkoumala ji a tam,kde není nalakovaná,je všude prožraná.Nevím,jestli některé dírky jsou už staré,kredenc opravoval tentokrát jen manžel a nic si už nepamatuje...Možnosti jsou ty,že dřevo bylo zdravé a ty potvory naskákaly do neošetřeného dřeva a do prasklin a nebo tam už byly a jen se rozmnožily...Každopádně jsem začala jednat.Všechny neošetřené plochy jsem napustila Lignofixem a do dírek jednou začas stříkam Lignofix přímo stříkačkou s jehlou.
Závěrem chci říct,že starý nábytek je nádherný,má svoje kouzlo,ale laik si s jeho opravou dá hodně práce a vrazí do něj víc peněz,než by chtěl.Když si budete nějaký kousek pořizovat,pořádně si prohlédněte a sebemenší dírečky nepodceňujte.
Jestli moje články čte nějaký odborník,byla bych moc ráda za jeho názor ohledně červotočů.Může ošetření dřeva Lignofixem a jeho následné přelakování vyhubit všechny škůdce?Je vstřikování přípravku přímo do děr účinné?Není nějak přítomnost červotočů a nábytku napuštěného Lignofixem nebezpečná pro zdraví?
Možná jednoho dne budu muset obě kredence spálit....kdo ví...


Ještě fotka naší první lásky (u ní také semtam objevím novou dírečku)