středa 11. září 2013

Oprava kredence

Znáte styl Shabby chic?To je starý,patinovaný (uměle či přirozeně) nábytek,romantické doplňky,bílá a pastelové barvy....Sháněla jsem na internetu přes SBazar a na Aukru staré levné kredence.Ale lidi už nějak vycítili,že z tohodle druhu nábytku můžou vytřískat peníze,proto nejlevnější kredenc získáte tak za 3000Kč.My jsme naši sestavu pořídili za 8500Kč a museli si pro ni až k Praze.Dlouho jsem si to pak vyčítala,že jsem měla ještě počkat a najít levnější nebo při předání zlomit židli o původního majitele,že jaksi zatajil,že je nábytek celý prožraný červotočem.Teď jsem ale ráda,jak to dopadlo a tahle kredenc do našeho bytu hodí.Není totiž až tak moc zdobená...
Takto pěkně vypadala aukce.Bez popisu,vše zakryté a naaranžované,až jsem si myslela,že takhle někdo bydlí....

Když jsme si nábytek vyzvedávali,už jsme na sebe divně koukali,že to má pán v nějaké rozbořené boudě.Vše bylo špinavé,poškrábané,rozežrané.Ale nic jsme neřekli,takoví my jsme.... :-/
Plánovali jsme program renovace a mysleli si,že nám postačí vše zbrousit.Manžel si koupil v akci profi-brusku asi za 700,-
Zelená barva na nábytku byla asi syntetická a nešla dolů.Přešli jsme na opalování barvy.To šlo celkem rychle,měli jsme to za víkend hotové.Po opalování manžel nábytek odmastil ředidlem.A konečně se ukázaly všechny dírky od červotočů...




Další bod plánu byl tedy odčervit.Na internetu jsem našla tip na Lignofix.Ten se pak ředí a nábytek jím můžete natírat,stříkat nebo ho do něj ponořit.Ochranná doba je u něj tři dny,pak ale nábytek nemůže přijít do kontaktu s potravinami.Dále se musely zatmelit díry a nerovnosti,pak znovu vše zbrousit a natřít akrylovou barvou.Vyberte si nějakou,co nesmrdí,ať to pak nemusíte každý den čuchat jako my.Natírali jsme dvě vrstvy,patinovat jsem už pak nechtěla.



Zbrusu nová jsou skla od sklenáře asi za 200Kč,úchytky jsou z Ikea 2ks za 79,-,panty jsou staré,ale vyčištěné.Desku stolu jsme si nechali udělat novou od truhláře asi za 500Kč.Říkali jsme si,že když bude natřená Lignofixem,že na ní asi nebudeme moct jíst....
A takhle to tedy u nás vypadá.Židle jsme zatím nikam nepoužili....



kredenc v roce 2015